23.01.2013

Plan Yapmanın Önemi ve Faydaları



Merhaba,
Size bugün planlardan bahsedeceğim,
Efendim bendeniz 25 yıla yaklaşan şu ahir ömrümün büyük kısmını planlar yapıp önemli kararlar alarak geçirmiş bir bireyim.
Bu cümle üzerine size iki konudan bahsedeceğim:
1- yaşımı öğrenenler ya tahmin ettiklerinden küçük yahut da büyük olduğumu söylediler. (bu konu burada bitti.)
2- Plan yapmanın önemi ve faydaları:
ne dedim: "25 yıla yaklaşan şu ahir ömrümün büyük kısmını planlar yapıp önemli kararlar alarak geçirmiş bir bireyim" dedim,
doğrudur da..: eminim ben bebekken "şuradan apalasam, şuraya gitsem, orada da şu işimi halletsem" diye düşünmekten apalamayı pek sevmeyen, televizyonun önünde oturan bir çocuk olarak kaldım,
neden öyle kaldım çünkü: plan yapıyordum ve planlar genelde tutmaz.
evet, plan yapa yapa planların tutmayacağını öğrendim ve size bunu çok ilginç ve yeni bir şeymiş gibi anlatmaya çalışıyor,
hatta "Hayat siz planlar yaparken başınızdan geçenlerdir" ve "Tanrıyı güldürmek istiyorsan ona planlarından bahset" gibi özdeyişlerden bi'habermiş gibi gözüküyor olabilirim;
ama önce bi' dur , bi' dinle hele:
planların tutmadığı ve tutmayacağı bilgisi zaten size bahsetmek istediğim "Plan yapmanın önemi ve faydaları"nın kapsamına hiç girmemektedir.
PEKİ NEDİR ARKADAŞIM BU PLAN YAPMANIN ÖNEMİ VE FAYDALARI?
hemen izah ediyorum:
ey aziz insanlar!, ey romalılar!, ey atinalılar!, ey anadolulular!,
bir insan yaptığı, düşündüğü, kurguladığı planını olmasını en çok istediği amaç uğruna yapar ve o planı yapıp önemli kararları alınca kendisine 'tüm yaşanmışlıklara rağmen' kayıtsız şartsız destek olan o güzel insanları tanır.
yani özetle: planlar yaparsak, tutmama ihtimali elbette vardır ama planlar sayesinde en çok neyi istediğimizi ve bizi seven insanları farkederiz.
işte Plan yapmanın önemi ve faydaları budur.
Haydi şimdi dağılın.

Şarkı Tavsiyesi:
'Ceylan Ertem - Kaçıncı Yarın'

Çizim Bana Ait

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...