4.05.2009

X-Y Döngüsü


1.perde
X,gazete ve dergi sayfalarında dünya modasını yakından takip eden kişilerin (genellikle dişilerin) üzerinde tek-tük görülmeye ve ''te allahım'' tepkileri almaya başlamış ve hayatımıza ilk girişini yapmıştır.
bu aşamada X'e ''aslında güzel ya'' diyen kişi sayısı hayli azdır.

2.perde
X,yukarıda saydığımız kişilerin verdiği bilgilerin aracı ile o kişilerin yakın çevresinde de giderek yayılmaya başlamış ve medyadaki yerini 1/4'den, 2/4'e çıkartmıştır.
bu aşamada halkın arasındaki bireysel modacı kişiler ''e aslında güzel tabii'' temalı yorumlara başlarlar.
bu aşama da X'imiz televizyonda görülür.

3.perde
X bir başka şirket yahut topluluk tarafınan basit bir şekilde takit edilerek yahuıt direk benimsenerek bazı ''fırlama''lar tarafından uygulamalı bir şekilde sokağa inmiştir.
bu aşama X'imizin birebir gözlem,eleştri ve olumlu yahut olumsuz laf atmalara maruz kalacağı
deneme aşamasıdır.
bu aşamda en çok duyulan kelime ''uçuk''tur.

4.perde
X,yüksek kalitede gibi olan mağzaların vitrinlerinde ve raflarında yerini almış bir şekile hızla tüketilmektedir. artık modern gibi insan Xsiz olmaz olamazdır.
bu aşama Xlerin yayılımının devam ettiği aşamadır.bu aşamada halka belirli kollardan dağılan Xlerin stoklarının tükendiği ve şu gün geleceği konuşulur.
önceki eleştri ve yorumların sayısı X'in sergilendiği anacaddenin modern gibi olmasıyla doğru orantılı olarak azalmıştır.
bu aşamanın bir başka özelliği ise X'in artık taaruza geçebildiği aşamadır.
zira artık X'i olumsuz eleştrenler marjinal kalmışlardır.
bu marjinallik bir anda yeni bir ürünü Y'yi doğurur.
bir süre X'in ve Y'nin beraberce uygulandığı kombinasyonlar göze çarpar.
Y de aynı X'in yaşadığı süreci takip edecektir.

5.perde
X'in beklendmedik bir kişide görülmesi hadisesidir.
bu aşama sondan bir önceki aşamadır ve beklenmedik kişinin kendi çevresinde dedikodulara yol açması kuvvetle muhtemeldir.
bu aşamada X kullanıcısının X'i sergilediği mekanın modern gibiliği ile ters orantılı olarak aşırı tepkiler görülebilir.
bu aşma esnasında Y'nin kullanımı giderek yaygınlaşır.

6.perde
X binlerce kopyası ile artık her pazarda her mağzada makul ücretler karşılığında elde edilebilir bir üründür.bu aşamda X artık her gözün önünde izbandut gibi dikili haldedir.
halk sohbet ortamlarında en az bir defa ''bu Xde milletin üzerinde, satanlar zengin oldu yahu''der.
aralarından genç gibi olanlarından onay beklenir ve alınır.
bu aşamada Y alışveriş merkezi insanlarının,tarz gibi üniversitelilerin üzerlerinde yavaş yavaş dikkat çekmeye başlar.


fotoğraftaki benim,
arkamdaki onur eser,
deklanşör,kadraj murat kocakaplan'ın

3 yorum:

bossa nova dedi ki...

bayıldım bayıldım!! x'in yerine yazlık kışlık çizmeleri, sünnet çocuğu gömleği gibi olan o şeyleri falan koydum kafamda:) tamı tamına oturdu bit kadar boşluk kalmadı o derece:) en güzel yazılarından biri olmuş bence tebrikler;)

Turist dedi ki...

yukarıdaki hayranınıza katılıyorum :), başarılı bir yazı daha..

Piyaztheoz dedi ki...

efendim çok teşekkür ederim sizlere.''sünnet çocuğu gömleği gibi olan o şeyler'' tanımlaması da bıyık altından güldürdü.
B)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...